Dato(er) - 14/05/2023

Sted: Kirken og på den store grønne plæne

Vær med til at fejre sommerens komme ved vores traditionsrige majstangsfest. Vi begynder med en gudstjeneste i kirken, hvor Lindvedkoret og deres orkester medvirker, og bagefter går vi ud på plænen og rejser majstangen, danser og synger, og så er der kaffe og kage i det grønne.

Her vil koret også synge både for og med os.

Lindvedkoret blev startet på Lindvedskolen (Steinerskolen) for 38 år siden, af Sven Skovbakke, der har musikalsk pædagogisk uddannelse fra konservatoriet i Odense, og som samlede interesserede forældre til et kor.

Sven Skovbakke er stadig korets dirigent, og nogle af  kormedlemmerne  har været med fra den spæde start. Koret er et blandet kor, og er opdelt i fire stemmer, og synger både verdslige og kirkelige sange, fra renæssance til nutid.

De synger normalt a capella, men har musikledsagelse ved større arrangementer som dette. Derfor har de samlet et lille orkester udvalgt af de store elever på skolen (skolen har HF) evt. suppleret med musiklærere og andre fra kredsen omkring dem.

Vi har derfor en særlig oplevelse i vente, så tag hele familien i hånden og vær med til at fejre sommeren.