Dato(er) - 18/03/2023

Sted: P-pladsen ved Storstuen

Sæt allerede nu kryds i kalenderen ved lørdag den 18. marts 2023, for da tager vi alle sammen afsted på en heldagstur i bus til Flensborg.

Vi skal, udover at se selve byen, der bl.a. udmærker sig ved at en fantastisk hyggelig, historisk bykerne, også besøge byens søfartsmuseum.

Og med kyndig hjælp fra provst for de danske menigheder i Sydslesvig, Hasse Neldeberg Jørgensen, skal vi høre om de helt særlige bånd, der er mellem Danmark, DSUK (Danske Sømands- og Udlandskirker), som kirkerne i Sydslesvig er en del af, og så det danske mindretal i Sydslesvig.

For selvom Danmark ligger tæt på, er der fortsat et behov for at fastholde danskheden i det nordlige Tyskland.

Det og meget andet hører vi om, når vi besøger Helligåndskirken midt på gågaden i Flensborg, hvor der er blevet holdt danske gudstjenester siden 1588.
Undervejs skal vi naturligvis nyde et herligt måltid mad i en af byens mange restauranter.

Glæd jer til en forhåbentlig både givende og oplysende tur til det allernordligste Tyskland.

Tilmelding på hjemmesiden senest d. 10 marts.

Tilmeldinger er lukket for dette arrangement.