Dato(er) - 08/06/2024

Årsmøde i Odense Valgmenighed 8. juni 2024

Mødested: Odense Valgmenighedskirke, Dronningensgade 1, 5000 Odense C

Kl. 09.00 – 09.45 Ankomst, registrering, kaffe og boller.

Kl. 09.45 Velkomst i kirken v. Formanden for Odense Valgmenighed.

Kl. 10.00 Gudstjeneste v. Valgmenighedspræst Inger Hjuler Bergeon.

Kl. 11.30 Frokost og samtaler i kirken.

Kl. 13.00 Fortællinger om arbejdet og processen omkring Odense Valgmenigheds kunstværk af John Kørner. v. Inger Hjuler Bergeon og Anne Grete Pilgaard.

Kl. 13.30 Fællessang v. kirkens organist Carl-Aage Eliasson.

Medbring gerne højskolesangbog 19. udgave.

Kl. 14.00 Foredrag: KUNSTEN I KIRKEN – danske kirkeudsmykninger før og efter årtusindskiftet. v. Kunsthistoriker, journalist og kunstkritiker Mikael Wivel.

Kl. 15.15 Kaffe, Te og kage.

Kl. 16.00 Ordinær generalforsamling.

Dagsorden iflg. Vedtægterne. Bestyrelsen lægger op til samtaler og debat i forlængelse af generalforsamlingen.

Kl. 19.00 Middag på Restaurant Flammen overfor kirken i det gamle Fyns Forsamlingshus.

Der er mulighed for køb af drikkebilletter på forhånd i løbet af dagen og ved et bord i restauranten. Drikkevarer betales til Odense Valgmenighed, der afregner samlet til restauranten.

Kl. 20.00 Et causeri over emnet: ”Hvorfor blev det i Odense, at de første kvindelige præster blev præsteviet? Havde byens grundtvigske miljø en finger med i spillet?” v. forfatter og stadsarkivar Johnny Wøllekær.

Kl. 21 – 21.15 Aftensang i kirken og tak for denne gang.

I skal tilmelde jer på mail til Ole præst på praesten@valgmenigheden.dk og senest fredag den 31. maj.

Når I tilmelder jer, beder Odense folkene om, at I oplyser, om der er særlige kosthensyn.