Dato(er) - 15/04/2022

Tre solistuddannede musikere opfører det kendte værk Stabat Mater af Giovanni Pergolesi om Jesu moders lidelser ved Jesu korsfæstelse.

Organist Tina Christiansen, mezzosopran Anne Roed Refshauge og sopran Lise Bech Bendix fremfører det smukke og dramatiske værk for netop to sopraner og orgel i Sønder Nærå valgmenigheds kirke Langfredag kl. 14.00. Værket beskriver Jomfru Marias sorg og lidelse ved Jesu korsfæstelse.

De tre musikere og sangere er alle uddannede fra den højtestimerede solistklasse på Musikkonservatoriet i henholdsvis Aarhus og Odense og har alle tre været solister med Odense Symfoniorkester.

De tre har spillet sammen ved flere lejligheder og netop Pergolesis Stabat Mater fremfører de hver påske i forskellige kirker landet over.

Tina Christiansen er organist i Ansgars kirke i Odense og er desuden en utrolig flittig og berejst koncertorganist. Hun har skabt Odense Orgelfestival, og har modtaget flere legater for sit musikalske virke.

Anne Roed Refshauge er en fantastisk alsidig sanger, som både turnerer med sin egen folkemusikkvartet Svestar, og har skabt forestillingen “Kærligt hilset fra Ingenmandsland”, samt har i flere sæsoner har haft roller på Det Ny Teater og på Den Fynske Opera.

Lise Bech Bendix har sunget ved Den Jyske opera og Den Fynske Opera, og er en ofte benyttet oratoriesolist og koncertsanger i hele landet. Hun turnerer i år med sin og Povl Balslevs opera for børn “DET STØRSTE & det mindste”.

Udover det solistiske virke er hun ansat i DR Koncert Koret.